2014. július 18., péntek

GASZTRO: Csípős kukoricaleves

Kedvesek!

Régen hoztam Nektek receptet, de eléggé ráizgultam a levesekre mostanság a meleg idő ellenére, és A felfedező szülinapi vacsorájára készítettem is egy finomságot, ami annyira egyszerű, és isteni, hogy meg szeretném osztani Veletek mindenképp. Következzen tehát a csípős kukoricaleves receptje!

Csípős kukoricaleves 
(4 személynek)


Hozzávalók:

Két konzerv kukorica
2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 l húsleves, vagy 1 l vízben feloldott leveskocka
2 dl főzőtejszín
bors
chili por
petrezselyem
feltétnek sajt, aszalt paradicsom

Egy kevés olajon megfonnyasztjuk a felkockázott hagymát, és hozzányomjuk a három gerezd fokhagymát. Ezután jöhet a két konzervnyi kukorica hozzá, majd felöntjük az alaplével. Én hideg húslevest öntöttem rá, és felforraltam, de ha meleg az alaplé, akkor nem kell sokáig főzni, szerintem elég neki 10-15 perc. 

Ha ez megvan, akkor botmixer segítségével leturmixoljuk a levest. Én szeretem, ha simább az egész, de nekem viszonylag alapos turmixolás után is darabos maradt, de ez nem probléma, ízlés szerint lehet csinálni a dolgot. Ha ezzel megvagyunk, akkor a levesből valamennyit átszedünk a tejszínbe, hogy kiegyenlítsük a hőmérsékletet, ugyanis, ha a hideg tejszínt a forró levesbe öntjük egyben, akkor meg fog túrósodni, és nem lesz szép látvány. Ha sikerült ezzel a módszerrel felmelegíteni a tejszínt, akkor hozzáönthetjük a leveshez. 

Ezután sózzuk, borsozzuk, egy kevés petrezselymet szórunk bele és chiliport, vagy chili őrleményt, vagy cayenne borsot, kinek éppen mi akad otthon. Azért nem mondom hogy mennyit, mert ez is ízlés kérdése. Enélkül is elkészíthető a leves, ha valaki nem szereti a csípős dolgokat, úgy is nagyon finom! Pár percig rotyogtatjuk, de ne sokáig, mert a tejszín akkor is betúrósodhat.

Ha kész vagyunk, kiszedjük a tányérokba, és apróra vágott, olajban elrakott aszalt paradicsomot dobálunk bele (nagyobb áruházakban biztos beszerezhető, én eléggé rákattantam az elmúlt hetekben, mindenhez ezt eszem), majd egy kevés sajtot reszelünk a tetejére. A paradicsom savanykás, a kukorica és a tejszín édeskés, a sajt sós, a chili pedig csípős, így óriási ízorgia ez a leves! Nekem nagyon bejött, egészen biztos, hogy el fogom még készíteni!


Érdemes egy kis tárkonnyal is megbolondítani, főleg ha hanyagoljuk belőle a chilit, szerintem szuper lehet hozzá, ki fogom majd próbálni én is. Feltétnek pirított bacon darabokat tudok még elképzelni hozzá, ha nem akad otthon aszalt paradicsom, de valamivel feldobnánk.

Hölgyek, hogy álltok a levesekkel ebben a nagy melegben?


csók!
                  bibonapsugár 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése