2014. június 6., péntek

KULTÚRA: Fesztiválok 2.: SZIGET 2014

Kedvesek!

Tudom, eltűntem, mélységesen szégyellem ezt a hosszú kihagyást, de az a szuper hírem van, hogy az utolsó vizsgámmal is végeztem, így már "csak" az államvizsga választ el a nyártól. Éjjel-nappal a könyvtárban vagyok, arról pedig nem hiszem, hogy túl izgalmas bejegyzés születhetett volna a héten. 
Viszont 11-én vásárolni megyek és már szövögetem ördögi terveimet, hogy mennyi mindent fogok beszerezni, amivel Ti is jól jártok, mert mindenről be fogok számolni. Addig is, menjetek Hölgyek Rossmannba, mert 25% kedvezmény van az Astor, Maybelline termékekre, és még ezer márkára, én biztos be fogok vásárolni! Erre a jövő héten még visszatérünk, megígérem!

Visszakanyarodva a mai bejegyzéshez, szerdán SEM posztoltam, a KULTÚRA rovatot most fogom bepótolni,  mivel a múlthéten elkezdett Fesztivál sorozat nem maradhat ki!  Ma, mindannyiunk által ismer fesztivál következik, a SZIGET!


Budapesten, a Hajógyári szigeten kerül minden év augusztusának elején megrendezésre ez a híres, hírhedt, legendás fesztivál. Van, aki nem szereti és van, aki igen, és van olyan is, aki szeretné, ha megtudná fizetni. Az utolsó tábort erősítem. Régen, fiatalkorom hajnalán, még megfizethetőbb volt, bár, akkor sem számított már olcsó mulatságnak, de ez igazából minden fesztiválról elmondható. Első évben anyukám két napra engedett ki, ekkor 15 éves voltam és hárman mentünk a barátnőimmel. Óriási élmény volt EGYEDÜL egy ilyen eseményen részt venni, az volt az első hivatalos fesztiválozásom.


Utána következő két évben már egész héten kinn voltunk, bár, a kinn alvás felesleges lett volna, mert volt egy üres lakás nem messze, ahol tudtunk aludni a lányokkal. A VOLT-hoz hasonlóan itt is számtalan legendás történet született, és vált a mai napig emlegetett históriává. Az alkohol szoknya alatt becsempészése, a fényezések, néptáncolás, Ska-P, Prodigy, Goran Bregovic, Mika.  
A harmadik évre vált az egész buli irreálisan drágává, még akkor is, ha mi már második éve a MEEX féláras diákkedvezményével mentünk. Bent semmit nem lehet venni. De amennyire a VOLT-on becsúszik 1-1 sör, vagy egy lángos, addig a SZIGET-en szó szerint semmi. Így pedig macerás a dolog, mert a kultikus közelben lévő Auchan sajnos elég korán bezár, a legközelebbi boltok pedig közelinek semmiképp sem mondhatóak. Ezáltal az étel, ital utánpótlás lehetősége kiesik. Mivel helyben van, a kocsiban sem tudunk tartalékokat felhalmozni, mert nincs kosi. Kicsit körülményes ez a fesztivál, bármennyire is ez tűnik a legkevésbé annak.

A külföldi szigetlakókkal nekem sosem volt problémám, szerintem izgalmas, hogy a világ, de legalábbis Európa minden pontjáról érkeznek ide figurák, akik mindig kedvesek és bolondok. Persze, amikor egy színpadot keresünk, és már elkiabálom magam, hogy "Van itt valaki, aki tud egyáltalán magyarul és segít is?", akkor már annyira nem szórakoztató, de ez a bosszankodás nagyon ritka.


Ahogy Sopronnál a környezetet és a lehetséges napközbeni programokat bemutattam, itt nem fogom. Budapesten bármit könnyen el lehet érni, és bármit lehet csinálni, ha napközben nincsenek koncertek. Ha nem akarunk a fesztivál területéről kijönni, bent rengeteg, de komolyan rengeteg lehetőség van az idő elütésére. Óriási civil sátor rész, sportlehetőségek, meditálás, kézművesség, fetrengés, tánc, minden, fel sem tudom sorolni, hogy mennyi jósággal szórakoztatják a szervezők a másnaposan kóborló embereket.

A line-upról pár szó. Évek óta nem voltam kint. Mégpedig a katasztrófálisan silány felhozatal miatt. Ez így erős, de számomra teljesen semmitmondó nevek szerepeltek a fellépők listáján, ha volt, amire elmentem volna, akkor pedig a napi 15 000 Ft-ot eléggé sokallottam. Napi jegyet nem lehet diákkedvezménnyel venni, egy engedmény van, hogy este 11 vagy 12 után féláron lehet bemenni, de akkor a nagy fellépők már rég lementek. Egyszerűen nem is akartam SZIGET-re menni, mert hidegen hagyott a program. Idén jött el az az év, amikor olyan line-up sikeredett, hogy szívem szerint a hetes bérletet megvenném. Sajnos, nem a lelkesedésem nem engedi, hogy ezt megtegyem, hanem a költségvetésem. 

A mocskos anyagiak! Most nagyon elmerültem benne, tele lesz összegekkel és számolgatásokkal ez a bekezdés. 
Ennél a fesztiválnál is több körben zajlik a jegyek megvétele, jelenleg a második elővételes körbe esik ez az időszak, egészen július 31-ig tart. Idén a hazamenős bérletet én például nem találtam a honlapon. A 7 napos bérlet, ami a -1 naptól érvényes, teljes áron, 68 000 Ft. Az 5 napos bérlet ezzel szemben mindössze 59 000 Ft, aprópénz. 
A MEEX kedvezménynek is utánanéztem, itt is változott a rendszer. Nem féláras a jegy, hanem megszabták, hogy a 7 napos 37 000, az 5 napos 31 000 Ft, amihez biztosítás és adminisztrációs díj adódik hozzá, a végösszeg tehát 39500, és 33500 Ft. Ez június 30-ig érvényes, utána még rádobnak 5000 Ft-ot. 
Az utolsó sokk, július 31 után 16 000 Ft a napijegy, tehát egy ezressel megint drágult.
Ezt figyelembe véve SEM venném meg a bérletet. VOLT tekintetében nem sokkal drágább, hiszen ott 4 nap 30, itt meg 5 nap 40. Viszont itt nem annyira magával ragadó az atmoszféra, mint Sopronban. Egyszerűen ott az árat valahogy kompenzálja a hely szelleme, amit a SZIGET-nél, én már nem érzek.  Viszont nem jönnénk ki rosszabbul, hiszen itt nincs benzinköltség például, és mindent ugyanolyan áron be tudunk szerezni az áruházakban, sőt, akár ágyban is alhatunk minden nap. 

Az idei line-up zsenialitását pedig az alábbi nevek igazolják: Blink 182, Deadmau5, Queens of the stone age, Ska-P, Imagine Dragons, Placebo, Skrillex, Bastille, Bonobo, Lily Allen, Stromae, Macklemore ( IGEN!), The Prodigy, Borgore, La Roux, OutKast és még sokan mások!


Mi a Bastille, Bonobo, Lily Allen, Stromae, Macklemore napra fogunk valószínűleg menni, mivel Macklemore mindannyiunk nagy kedvence, de a többi fellépő sem semleges aznap, így szerintem csapunk majd egy nagy bulit.
Emellett lesz még idén óriáskerék, strand, colorparty, bubbleparty, balloonparty, Romkocsma negyed, Ability park, Before I Die fal és szintén ezerféle izgalmasság.



Összességében várom nagyon.

Hölgyek, voltatok már SZIGET-en? Tervezitek idén?


csók!
                    bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése