2014. május 3., szombat

SZERZEMÉNY: Térképes óra eBayről

Kedvesek!

Az alábbi bejegyzés Borsó nélkül nem jöhetett volna létre. Ez most simogatni fogja a lelkét, de nem baj, mert ez a szerzemény fantasztikus, így itt is köszönöm Neki, hogy felhívta rá a figyelmemet. A szerzemény mellett pedig egy szösszenetet is írok Nektek az eBay használatáról.

Szóval Borsó mesélte nekem, hogy egyik barátnője rendelt eBayről órákat, és az egyik annyira jól néz ki, hogy meg is vette Tőle. Fehér szíja van az órának, nagy számlapja, ami arany keretes és térkép mintás maga a számlap. A nagyon nagy számlapos órákat mondjuk annyira nem szeretem, meg fehér a szíja is, így elsőre eszembe se jutott, hogy szükségem lenne hasonlóra, ez inkább Borsós darabnak hangzott. Aztán egyszer a telefonom jelzett, hogy képet kaptam, és megláttam ezt:

Egy szempillantás alatt megváltozott a véleményem az óráról! Addig is gondoltam, hogy mennyire királyul nézhet ki ez a térképes design, de a fotó láttám teljesen elaléltam. A fehér szíj változatlanul nem az én világom, bármennyire szépséges így egyben az óra, sajnos, a fehér nem az én színem. Engedélyt kértem Borsótól, hogy beszerezzek én is egy ilyet. Ezt azért tettem, mert én vagyok a legháklisabb arra, ha valakinek ugyanolyan dolgai vannak a közvetlen környezetemben, mint nekem. Mondjuk Borsóval ez nem az első volt, a legkedvenebb gatyámat is Tőle lestem. 

Az eBay, szerintem mind tudjátok, egy monumentális online piactér. Minden webshop és aukciós oldal atyja. A világ minden pontjáról, mindenféle termékeket lehet rendelni, de szó szerint mindent. Eddig telefontokokat, védőfóliát rendeltem, könyvek és nyakláncok beszerzését tervezem, most pedig ez az óra volt a legújabb darab, amihez hozzájutottam az eBaynek köszönhetően.

Ha nézelődöm, vagy vásárlást tervezek, mindig használom az oldal szűrőit. A Buy it now, a Free shipping szűrők, amiket mindig beállítok, így az azonnal kapható darabokat dobja csak ki, amiknél nem kell szállítási költséget fizetni. Rendezésnél a Price+Shipping: Lowest first fülecskével szoktam nézelődni, mert gyakran ugyanazon darabok között több ezer forintos eltérés is lehet, eladótól és országtól függően. Emellett az oldal menüben beállíthatjátok, hogy mennyiért keressen termékeket, milyen színben, milyen típusban stb., stb. Nagyon szépen le lehet szűkíteni a kínálatot, így hamarabb rá lehet bukkanni a kívánt dolgokra. 

PayPalon keresztül működik a fizetés, amit úgy tudok egyszerűen elmondani, hogy egy online bank, ami a vevő és az eladó között áll, hogy biztonságos és zökkenőmentes legyen a fizetés. Így nem kell attól tartanod, hogy az eladó esetleg többet, vagy többször emel le a kártyádról. A PayPalt össze lehet kötni a kártyáddal, így automatikusan veszi le az összeget, de a PayPal számládra is feltölthetsz pénzt, és akkor onnan megy az adott összeg a szolgáltatóhoz. Azt hiszem, egy minimális összeget fizetni kell a használatért, én 500 Ft-ra emlékszem.

Ami még fontos, hogy mielőtt rendeltek valakitől, nézzétek meg, hogy milyen értékelést kapott az eladó, és hogy kommentben miket írtak az eddigi vásárlók. Biztos, lesznek problémás visszajelzések, de az mindig előfordul, tökéletes, 100%-os eladót, nem fogtok találni. A legtöbb helyen le van írva, hogyha nem érkezik meg az áru az ígért időn belül, vagy a végső határidő után x héttel, akkor lehet írni Nekik, és megoldják a problémát. Én egyszer így jártam, de készségesen felajánlották, hogy visszafizetik a megrendelés árát, vagy újraküldik. Az újraküldést kértem, és egy héten belül meg is kaptam a második adag védőfóliát a telefonom. Külön mókás, hogy rá pár hétre megjött az első adag is :)
Ami még a haszna az eBaynek, hogy sokkal jobb áron lehet rengeteg dolgot megszerezni, mint itthon az üzletekben. A telefonos tokokra, fóliákra ez abszolút igaz és ékszerekre is. Márkás dolgokat nem mernék mondjuk rendelni, mert senki be nem bizonyítja, hogy valódi a termék. Ha ilyesmit akartok, akkor annak az ára megközelítőleg annyi lesz, mint itthon, sőt, a szállítási költségek miatt lehet, hogy drágább is. Pl. cipőket nézegettem a múltkor, és nem tudtam volna olcsóbban, eredeti VANS-t venni eBayről sem.
Statement nyakláncokat viszont az itthoni 3-4000 Ft-os árral szemben max. 1500 Ft-ért lehet már rendelni, de erről majd egy következő szerzeményes posztban fogok beszámolni :)

Visszakanyarodva az órához, átfutottam a találatokat, és rájöttem, hogy rengeteg féle térképes órát lehet rendelni, 200 és 4 millió forint között. Valahogy az alsóbb árkategória vonzott jobban. Ebből a típusból lehet fehér, fekete, barna, párducmintás szíjas verziót is kapni, sőt, szíj nélkülit is. Ilyen számlappal, de ezüst keretben is be lehet szerezni, ott megint más szíjak szerepelnek. Más szuperül kinéző darabok is vannak, mindenki kedvére válogathat.

Mivel nekem már van egy barna szíjas órám, és ezer éve egy szépséges fekete szíjast szerettem volna beszerezni, kézenfekvő volt, hogy feketével fogom rendelni. Végül ingyenes szállítással 516 Ft-ért rendeltem meg az órámat, egyenesen Kínából, és május 5-28 volt várható az érkezése. Nagyon izgultam, hogy mikor érkezik meg, hogy hordhassam/posztolhassam. Legnagyobb meglepetésem és örömömre most héten szerdán, azaz április 30-án megérkezett a kis barna boríték, benne a szép és MŰKÖDŐ órámmal. Tehát még elem is van benn, szuper!

Már a honlapon láttam, hogy a szíj nem egy időtálló darab, elég rossz minőségű, de ameddig bírja, hordani fogom, utána pedig veszek egy rendes bőr szíjat bele, ami tartósabb lesz valószínűleg. Ezen kívül viszont nagyon tetszik! A térképen Észak- és Dél-Amerika kivételével megtaláljuk a többi kontinenst, a számlap egy arany színű keretben van, a mutatók is arany színűek. A mutatók belsejében egy kis fehér színezés is van, a másodpermutató végén pedig egy nyilacska található, aminek a belseje fehér. Valahogy az egésznek olyan iránytű hangulata van, és felfedezőnek érezhetem benne magam. Szeretem a térképes dolgokat, meg magukat a térképeket is, szóval szerelem az egész!


Hölgyek, hogy álltok az eBayjel? Szereztetek már be onnan hasonló szép darabokat?


csók!
              bibonapsugár



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése