2014. május 19., hétfő

IKON: Audrey Hepburn

Kedvesek!

A mai IKON-ba mást terveztem bemutatni, de tegnap éjjel megihletődtem. Biztos vagyok benne, hogy nem csak én néztem a My fair lady-t az M1-en. Mindenképpen szerettem volna egy bejegyzést szentelni A Hölgynek (igen, így nagybetűvel), ugyanis az ikonok ikonjáról van szó, Audrey Hepburnről.


Először általános iskolás koromban találkoztam a nevével, mikor rajzórára egy minket érdeklő témáról kellett könyvet készítenünk. Természetesen a divatot választottam témaként, és nagy lelkesedéssel kezdtem el szétnyírbálni az itthon fellelhető magazinjainkat. Emlékszem, találtam az egyikben egy hosszú cikket Audreyról és a Givenchy kapcsolatáról, és fel is használtam, mivel le volt írva, hogy "A Kis Fekete" mennyire ikonikus, és Audrey nevéhez kötődik, meg a klasszikus nőiesség példaképe stb. Aztán feledésbe merült egy ideig ez a témakör, itt-ott feltűnt előttem Audrey neve, főleg filmek kapcsán, de eléggé hidegen hagyott.


Akkor pedig jött az Audrey-bumm. A tolltartóktól kezdve, a bugyikon át, szerintem még Audrey Hepburnös Wc-ülőkét is lehetett kapni egy időben, mert mindent el lehet ezzel a nővel adni! Mostanra szerintem kezd csillapodni az Audrey-mánia, ami nem is baj. Sosem értettem ugyanis, hogy miért hiszik azt a lányok, hogyha Audreys táskájuk van, akkor azonnal sikkesek lesznek. Nem. Elárulom, hogy nem. Kamaszkorban a nyomott mintás minden abszolút vállalható, de egy bizonyos életkor után inkább kínos ez a dolog. Azt éreztem, hogy Audrey Hepburn kezd olyanná válni, mint a Fila táska, így csak azért sem mentem bele a játékba, semmi Audreys dolgot nem vettem magamnak.


Ez a nő egy álom. Tökéletesen tisztában vagyok a jelentőségével, nem is tudom, milyen szempontból. Film, divat, női lét? Mindegy is, a lényeg, hogy elképesztő jelenség. Hatalmas, barna őzikeszemek, amikben mindig valami szomorúság bujkál, törékeny madárka termet és óriási, kedves mosoly jellemzi. Nem tudja Róla levenni az ember a szemét, amint megjelenik a képernyőn vagy egy újságban. A megtestesült báj, és szépség, és sikk, és elegancia és MINDEN, amire minden nőnek törekednie kellene.

 
Egy igazi legenda. Miatta hordunk például balerina cipőt, tudtátok? A kis feketét már említettem. De megválasztották a világ legszebb nőjének, kapott Oscar-díjat, sőt, az UNICEF nagyköveteként is utazta a szegény országokat. A Római vakác, az Álom luxuskivitelben és a My fair lady film is az ő nevéhez fűződik. Bevallom, az első kettőt még nem láttam, de a tegnapi My fair lady élmény után minél hamarabb szeretném megnézni őket. 




Mit mondjak még, Hölgyek? Audrey Hepburnről csak ódákat lehet zengeni...


csók!
               bibonapsugár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése