2014. május 25., vasárnap

DIY: Pasztellkrétás ombre haj

Kedvesek!

Pénteken előrelátó voltam hogy nem ígértem semmit, most jutottam gép elé az utolsó poszt óta. Mára hirtelen ötlettől vezérelve egy nagyon izgalmas bejegyzéssel érkeztem. A gyereknap szellemét élveztem, és nézelődtem, mikor úgy döntöttem, teszteljük le gyorsan a kék ombre frizurát, amit a fesztiválszezonra tervezek magamnak. 

Gyorsan utána olvastam, és Borsó is mondott pár infót, amit hirtelen tudott róla. Végül nem szereztem be kimondottan hajkrétát, hanem simán pasztellkrétát használtam. Elvileg nem sokban tér el a kettő, és mivel nem akarom ezt a frizurát hosszú távon, így első próbálkozásnak megfelelő lesz szerintem. A kék szín mellett döntöttem, mert az a ruháimhoz, szememhez, hajamhoz szerintem jól illik. Alapvetően csak a vizsgaidőszak, államvizsga után akartam megcsinálni, de mivel elvileg egy, maximum két mosás után kijön, és a következő vizsgám 10 nap múlva lesz, és még gyereknap is van, ma elkészítettem gyorsan.

Mennyi hajszín lapul itt!
Amire szükség lesz: 

  • pasztellkréta (tetszés szerinti szín(ek))
  • víz (ilyen fújkálós kis tégelybe tettem, így könnyebb benedvesíteni a tinseket)
  • fésű
  • törülköző, rongy (amit nem sajnálunk, és nem baj, ha megfogja)
  • szappan (a művelet utáni kimosakodáshoz)

A Koh-i-nor pasztellkréta készletemet szedtem elő, és ahogy olvastam, kicsit be kell nedvesíteni a tincseket, majd elkezdeni növési iránynak megfelelően színezni. 
Befújkáltam a hajamat vízzel, egy törülközőt tettem alá, és elkezdtem színezni. Nekem a nem vizes részeket nehezebben fogta be, így szerintem mindenképp vizes hajjal próbáljátok. Nagyjából fél óra kellett hogy egy sötétebb és egy világosabb kék színnel elkészítsem a vágyott ombrét. Utána szárítottam a hajamon kicsit, és kimosakodtam.
Elég maszatos munka, nekem az egész alkarom, kézfejem, pólóm, mindenem kék lett, úgyhogy még fejleszteni kell a technikámat.

Vizesen, krétásan.

A HÁTRÁNYOK: Fog, folyamatosan fakul és szárít.

Ha nem itthoni ruhában vagyok, akkor nem tudom, mennyire örülnék, hogy kék az egész hátam... Valószínűleg semennyire! Tisztában vagyok vele, hogy a pasztellkrétát lapon használva is fixálni kell, így értelemszerű, hogy hajon se fog másképp viselkedni. Délután felé átdörzsöltem, és fújtam rá lakkot, akkor már nem volt baj azzal, hogy hozzáérek, nem lettem kék. Szóval valószínűleg az elején le kell szedni a fent lévő felesleget, és utána nem lehet baj. Ez viszont a szín fakulásával jár.

       Friss állapotában.                                    4 órával később.
A másik baj vele, hogy tényleg nagyon szárítja a hajat. Viszont szerintem így 1-2 nap alatt különösebb romlást nem tud előidézni, így alkalmanként használható ez a dolog. Elvileg egy mosás után kijön, és tekintve, hogy dél óta mennyit kopott, el is hiszem, hogy könnyen ki fogom tudni mosni belőle. Utána, ha valaki aggódik a hajáért egy kis balzsam, hajolaj biztos megoldja az esetleges problémákat, de mint mondtam, egy használat nem hiszem, hogy változtatni fog a hajam állapotán.

Kimondottan erre való hajkrétát nemsokára fogok rendelni eBayről, remélem, az nem fog meg mindent. Elvileg nem sokban tér el a pasztellkrétától, de ki tudja? Itthon elég drága hajkrétákat találtam, eBayen már 2-300 Ft-ért lehet venni egy darabos hajkrétát, és amit kinéztem, 4 db-os készlet pedig 1200 Ft. (Itthon ebből a legolcsóbb, amit találtam, az 2000 Ft volt.) Ami szerintem szuper, hogy egy ilyen hajkréta úgy néz ki, mint egy kerek kis szemhéjpúder. A tincset beleteszed, rácsukod a tetejét, majd végighúzod a tincsen, és tádááám, kész is vagy! Ez a módszer sokkal tisztábbnak hangzik, és jópofa szerintem. Így kell elképzelni:

Hot huez hajkréta.
Összességében elégedett vagyok vele, nekem nagyon tetszik, és biztos, hogy nyáron többször játszani fogok a színekkel. Arra jutottam, hogy most vagyok fiatal, nyár lesz, a hajszínezés most még divatosnak is számít, miért ne élhetném ki magam? Azt is tervezem, hogy nem ombrét, hanem apró tincsek végét fogom beszínezni, de azt több színűre, mert szintén szerintem jól néz ki. Addigra beszerzek rendes hajkrétát is, és majd lehet, hogy beszámolok a tapasztalataimról.

Lauren Conradról ismét példát lehet venni


Hölgyek, Ti ki mernétek/szeretnétek próbálni ezt az őrületet?


csók!
              bibonapsugár

2 megjegyzés:

  1. ez nagyon király :)) simán kipróbálnám, bár nemtom a ma keletkezett hajszínemhez melyik illene :D

    VálaszTörlés
  2. Lizaa, én is imádtam, de sajnos vannak hátulütői, arról a hétvégén fogok mindenképp írni :) Sőt, szerintem a holnapi tesztben már, mert nem szeretném, ha valakinek a poszt miatt lenne negatív élménye.

    VálaszTörlés